Za ponad 240 mln zł powstanie łącznica kolejowa Jedlicze-Szebnie
Jak poinformowała we wtorek Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe, nowy odcinek torów zostanie wybudowany między liniami kolejowymi nr 106 Rzeszów-Jasło i nr 108 Stróże–Krościenko.
„Dzięki inwestycji wyeliminujemy dotychczasową konieczność postoju na stacji Jasło dla zmiany kierunku jazdy, co umożliwi bezpośrednie połączenia na odcinku Rzeszów–Krosno–Nowy Zagórz. To znacznie usprawni podróże w Bieszczady”
– wyjaśniła.
Jak podała Szalacha, czas przejazdu między Rzeszowem a Krosnem skróci się o ok. 20-25 minut. „Po wybudowaniu łącznicy zyskają się nie tylko pasażerowie, ale będą też dogodniejsze warunki dla przewozów towarowych, co przełoży się na korzyści gospodarcze” – zauważyła.
Planowane tory łącznicy o długości blisko 3,4 km połączą linie kolejowe nr 106 i 108 między przystankami Szebnie i Wojaszówka. W ramach przedsięwzięcia powstanie także przystanek osobowy o roboczej nazwie Moderówka. Przewidziana jest również budowa dziewięciu obiektów inżynieryjnych, w tym tunelu o długości blisko 500 m, trzech wiaduktów drogowych i pięciu przepustów.
Łącznice zaprojektuje i wybuduje na zlecenie PKP PLK konsorcjum firm Track Tec Construction Sp. z o.o. Wrocław (lider) oraz INTOP Warszawa Sp. z o.o. Warszawa. Termin zakończenia prac przewidziany jest w połowie 2028 r.
Inwestycja kosztować będzie ponad 240 mln zł, współfinansowana jest z pieniędzy unijnych.
Gdzie zarabia się najmniej na Podkarpaciu?
Zobacz naszą galerię!